4 jun. 2016

Even een personage ombouwen

Daar moet je tegen kunnen. Dat je eerste hoofdstuk afgekeurd wordt. Zelf vond ik het beginnetje van mijn verhaal juist erg leuk. Misschien wel het meest (achteraf dan) omdat de hoofdpersonage een beetje op mij leek. Introvert dus.

Maar het commentaar van mijn dochter was heel beslist: ZE IS TE BRAAF!!!

 
Op z'n kop
Daarom heb ik mijn eerste hoofdstuk helemaal op z'n kop gezet. De hoofdpersoon is nu iemand anders geworden. Ik ben er best tevreden mee. Ze kan heel mooi gaan groeien nu. Qua karakter en zo. Opeens veel meer ruimte voor.

Planning
Inmiddels is hoofdstuk twee ook af. Die ga ik printen voor mijn dochter. Ben benieuwd wat zij er van gaat zeggen. Volgende week wil ik een tijdelijk planning maken van de indeling van dit boek (en de inhoud per hoofdstuk). Die ga ik mailen naar de uitgever.

En dat is altijd weer een beetje spannend.

9 opmerkingen:

  1. Ja, commentaar kan kritisch zijn, maar het biedt ook weer perspectief. Succes met schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je houdt het spannend. Ik ben benieuwd. Je dochter helpt vast geweldig, maar als je feedback nodig hebt weet je me wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je houdt het spannend. Ik ben benieuwd. Je dochter helpt vast geweldig, maar als je feedback nodig hebt weet je me wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Werk je het personage altijd eerst uit wat betreft karakter etc. voordat je gaat beginnen met je verhaal? Mooi als je zo'n betrokken meelezer hebt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel succes Aritha.
    Het gaat je vast weer lukken met dit boek.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk weer een nieuw boek zeg! Zelf heb ik mijn boek ook bijna af en ben alweer aan het denken over iets nieuws.
    Het lijkt mij wel moeilijk om je ideeën helemaal te moeten wijzigen maar ik denk dat je creatief genoeg bent. Succes met schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het knap!Het lijkt mij een hele klus!succes Aritha!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi wijze raad van je dochter!
    mooi dat je met schrijven een andere
    wending kunt geven aan jou verhaal
    veel succes Aritha.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks, ik kom ook op jouw blog kijken vandaag of morgen! Tot dan.